בנט: "לא מתלהב מחוק ההמלצות, אבל נתניהו לא חייב להתפטר"

איתי גדסי No Comments on בנט: "לא מתלהב מחוק ההמלצות, אבל נתניהו לא חייב להתפטר"

"במדינת ישראל, אם ראש הממשלה חלילה יעשה שגיאות כבדות אנחנו בסכנה קיומית", אמר שר החינוך

שר החינוך, נפתלי בנט צילום: אילן אסייג
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך, נפתלי בנט, הביע היום (ד') הסתייגות מחוק ההמלצות, חוק שימנע מהמשטרה להגיש המלצות בתום חקירות אישי ציבור.

בנאום שנשא בנט בוועידת The Marker לכלכלה וחברה באוניברסיטת בן גוריון בבאר-שבע, הוסיף שר החינוך, כי לדעתו ראש הממשלה לא חייב להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום. "זה תלוי בחומרת כתב האישום, האם זה זוטי דברים או שוחד", אמר בנט

השר בנט הוסיף: "אנחנו לא שבדיה, שאם יש ראש ממשלה כושל אז לא נורא. במדינת ישראל, אם ראש הממשלה חלילה יעשה שגיאות כבדות אנחנו בסכנה קיומית. אני לא יודע מה אני אעשה".

"אני לא מתלהב מחוק ההמלצות, אבל זה גם לא כצעקתה", הבהיר שר החינוך. "כל בוקר אני קם לזעקות 'קץ הדמוקרטיה'. אני יוצא החוצה ורואה בתים ועצים ומתפלא שאנחנו עוד קיימים. להגיד שהייתי יוזם את החוק? לא. אני לא מתלהב מהחוק הזה, אבל האם בחוק הזה צריך להתעסק שבועות? לא, צריך להתעסק בדברים אחרים".

גם שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה לחוק ההמלצות, ואמרה בועידה: "אני לא הייתי מקדמת את החוק הזה אבל בקואליציה אתה עושה פשרות". לדבריה, "ההצעה הזו, לאחר שאני דרשתי מספר שינויים בנוסח האחרון שלה, היא סבירה. צמצמתי משמעותית את החוק. סך הכול יש כאן שני ערכים שמתנגשים: זכות הציבור לדעת וזכות החשודים. השאלה אם צריך לשמור על שמו הטוב של חשוד. בנוסח שהגענו בסוף, כל הרעיון הוא שלא יהיו הדלפות ואדם שהוא בגדר חשוד לא יבוזה בציבור".

שקד התייחסה גם לתחקיר שפורסם ב"עובדה" על הוועדה למינוי שופטים, בו נראו שופטים מתרועעים עם עורכי דין ונחשפו מינויים פוליטיים לבתי המשפט. "תמיד היה קשר בין עורכי דין לשופטים. אני רוצה להאמין שהשופטים הם אנשים ישרים וזה לא משפיע על פסיקותיהם. הוועדה היא גם פוליטית. לכל קבוצה יש את הפוליטיקה שלה", קבעה שרת המשפטים. "אני נבחרתי ובאתי לשנות ולבחור שופטים מגוונים עם דעות מגוונות", הבהירה השרה. "אני מעדיפה שופטים שמרנים ומרוסנים. אני רגילה לראות את מה שודר בתכנית, פשוט פעם ראשונה צילמו את זה. כל מי שמכיר את ההתנהלות יודע שזה ככה. כל שופט צריך להיות אחראי למה הוא אומר ועם מי הוא מתרועע. זה שיש קשר בין שופטים ללשכת עורכי הדין זה ידוע ומוכר".



0 תגובות